ביטול הסכם ממון

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

החוק מאפשר לבטל, בתנאים מסוימים, הסכמים שונים ובהם גם הסכמי ממון, בין אם נחתמו לפני החתונה בין אם לאחריה ו/או בין זוג הידועים בציבור. יחד עם זאת נדרשת עילה משכנעת במיוחד כדי שערכאה שיפוטית תורה על ביטול הסכם ממון, ולכן מומלץ לפנות לעורך דין מנוסה מאוד. עו"ד עוזי דורי הוא מומחה לדיני משפחה והשירות שהוא מספק מתאפיין ביושרה מלאה ובנחישות רבה.

באילו מצבים ביטול הסכם ממון אפשרי?

* מצג שווא – אחת העילות המובילות לביטולו של הסכם ממון היא מצג שווא, כלומר מרמה. למשל, כשאחד הצדדים להסכם הסתיר מהצד השני מידע מהותי ביחס להיקף הנכסים שברשותו. גם התנהלות בחוסר תום לב עונה להגדרה של מצג שווא, וניתן להישען עליה כדי לבטל גם הסכם שנחתם בהסכמה מלאה (מפני שההסכמה נסמכה על מידע חסר).

* הסכם לא סביר – במקרים נדירים בית משפט לענייני משפחה יבטל הסכם ממון שכולל סעיפים לא סבירים. כלומר, כאלה שפוגעים באופן דרמטי בזכויות אחד הצדדים. גם הסכם ממון שנכללים בו תנאים קיצוניים עשוי להיות מבוטל בעילה זו.

* פגם בהליך אישור ההסכם – הסכם ממון שנחתם עוד לפני החתונה ניתן לתקף אצל נוטריון ו/או בבית משפט לענייני משפחה, אבל לא חובה אך רצוי ונכון. כשההסכם נחתם אחרי שבני הזוג כבר נישאו כחוק, חובה לאשר אותו בפני ערכאה שיפוטית (בית דין דתי או בית משפט לענייני משפחה). אם ההסכם לא אושר, ניתן יהיה לבטל אותו בעילה זו. באופן טבעי כשנעזרים בעורך דין מנוסה, הוא יוודא שההליך מתבצע לפי כל הכללים, כך שההסכם יהיה מוגן.

ביטול הסכם ממון

ביטול הסכם ממון – בדיקת היתכנות ופעולה נחושה

השלב הראשון בדרך אל ביטול הסכם ממון הוא בדיקת היתכנות. כלומר, בירור מעמיק של נסיבות החתימה על ההסכם, ובדיקה יסודית של כל סעיף וסעיף בו, על-מנת להבין אם יש עילה מוצדקת. כשהתשובה חיובית, עוברים לשלב הבא והוא כמובן הגשת תביעה בפני הרשות שאישרה את ההסכם מלכתחילה, כלומר בית דין דתי או בית משפט לענייני משפחה. במשרד עורכי דין וגישור עוזי דורי מספקים את השירות על בסיס בקיאות מעמיקה ולא פחות חשוב, מחויבות אמיתית לכל מי שפונה לקבלת עזרה וזאת מתוך תחושת שליחות ורצון לסייע למי שזכויותיהם נפגעו.

חייגו כעת למידע נוסף 054-7840840

לייעוץ מהיר