ייפוי כח מתמשך

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    אנו נוטים לדחוק את המחשבות על שינויים בריאותיים ומנטליים אצל הורינו, בני משפחה ואנשים היקרים לליבנו לרבות עצמנו. התרחיש שבו נמצא את עצמנו ו/או את קרובינו לא כשירים לטפל בעינינו יכול שיתרחש בשל אירוע בריאותי, תאונה, לא עלינו או מחמת גילנו. אף אחד לא חסין ובריאותנו יכולה להיפגע בכל עת. ואם לא די בכך, הרי ההידרדרות יכולה להגיע במהירות כה רבה, כפי שראינו בתקופה האחרונה(קורונה).

    למצב זה ניתן פתרון באמצעות עריכת מסמך "ייפוי כוח מתמשך".

    רק בעל הסמכה מאת משרד המשפטים-האפוטרופוס הכללי, רשאי לעריכת ייפוי כוח מתמשך, הנחיות מקדימות לצורך מינוי אפוטרופוס ומסמך הבעת רצון. באמצעות ייפוי כוח מתמשך שהינו מסמך משפטי יתאפשר לכל אדם בגיר והבריא בנפשו ושכלו לתכנן את עתידו ולבחור מבעוד מועד בידי מי תופקד האחריות עליו במקרה שלא יוכל לדאוג בעצמו לענייניו וצרכיו. מייפה הכוח קובע הוראות ועקרונות ביצוע כיצד ינוהלו חייו לרבות מקום מגוריו וגורמים מטפלים, טיפול ברכושו-נכסים וכספים, תחביבים, מתנות, עניינים רפואיים אשפוז וכו'. החתימה על ייפוי כוח מתמשך מתבצעת בעת שהאדם כשיר. ייפוי הכוח ייכנס לתוקף כאשר הממנה יאבד את יכולתו לקבל החלטות בענייניו. הליך זה מעגן ומגן על רצונו של הפרט ושומר ככל הניתן על האוטונומיה שלו.

    ייפוי כוח מתמשך יופעל רק כאשר הממנה מאבד מכשירותו. בחירת זהות מיופה כוח מבעוד מועד, תימנע את גרירת מקרוביך מהליך המשפטי הנדרש במינוי אפוטרופוס אשר לו עלויות כספיות.

    יתרונותיו של ייפוי כוח המתמשך:

    היתרון המשמעותי של ייפוי הכוח המתמשך הוא שהוא מבוסס על בחירה אישית ורצונו של אותו אדם, היכולת לבחור את מיופה הכוח בטרם קרות האירוע המצריך את הפעלתו.

    מעניק לאדם הממנה את מיופה הכוח, את היכולת לתכנן את עתידו ולנהל אותו, באמצעות הנחיות מקדימות אותם ייקבע בעת עריכת ייפוי הכוח המתמשך. הממנה בוחר את זהות האדם או האנשים שיטפלו בעינינו, לדוגמא אחד מילדיו או חלק מהם או כולם, אח, אחות. הממנה קובע על פי רצונותיו את הנושאים בהם יינתן ייפוי הכוח, לרבות בענייני רכוש, אישי, ורפואי. ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך השומר על כבודו של הממנה, מבלי לשלול לחלוטין את כוחו המשפטי, תוך התחשבות ברצונותיו ומשאלותיו כפי שנקבעו על ידו במסמך ההנחיות שנלווה לייפוי הכוח המתמשך. בחירת זהות מיופה כוח מבעוד מועד, תימנע את גרירת מקרוביך מהליך המשפטי הנדרש במינוי אפוטרופוס אשר לו עלויות כספיות. מניעה ממערכת המשפט שתבחר את מיופה הכוח הנכון בשבילך שיהא האפוטרופוס שלך, המצריך דיווח מתמיד לאפוטרופוס הכללי על הנעשה על ידי האפוטרופוס.

    ייפוי כח רגיל כוחו יפה כל עוד הממנה כשיר אך ברגע שהממנה לא כשיר ייפוי הכח אינו תקף.

    חשוב לדעת כי יש לערוך ייפוי כח מתמשך כל עוד הממנה כשיר. ייפוי כוח מתמשך הינו הפתרון האולטימטיבי- עוזר לחסוך זמן, טרחה וכסף בהליך משפטי ארוך של מינוי אפוטרופוס, שומר על שלום המשפחה, ומונע סכסוכים משפטיים ומשפחתיים בין המשפחה והקרובים.

    ההבדלים בין ייפוי כוח מתמשך למינוי אפוטרופוס

     ייפוי כוח מתמשך  אפוטרופסות
     1   רכוש, גוף ועניינים אישיים    1    רכוש, גוף ועניינים אישיים
     2   זול וחד פעמי, מעניק חופש פעולה    2    יקר ומעיק
     3   מכבד ומאפשר גמישות    3   אינו מאפשר גמישות
     4   אתם, בזמנכם החופשי, במפגש עם עורך דין מוסמך    4    בית המשפט, הליך בירוקרטי ארוך   ומסורבל
     5   תכנון מראש, בשלב המתאים לכם    5   אחרי איבוד יכולת החלטה

    ייפוי כוח מתמשך הינו ההליך היחיד שמאפשר לכם להשאיר את השליטה בעתידכם בידיים שלכם!

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים