ייפוי כח מתמשך

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    העתיד הוא אניגמה בהרבה מובנים, אולם יש כמה דברים שאנו יכולים לעשות כדי להפיג מחוסר הוודאות ולהישען לאחור בראש שקט. עריכת ייפוי כח מתמשך הוא אחד מאותם דברים. באמצעות מסמך משפטי זה נמנה אדם אחד או מספר אנשים יקרים לנו להיות מופקדים על ענייננו אם נגיע למצב שלא נוכל לדאוג לעצמנו. כדי לערוך ייפוי כח מתמשך, נפנה לעו"ד בעל הכשרה בתחום זה אשר ינסח מסמך מפורט המגדיר את סמכויות מיופה הכח וכולל הנחיות מקדימות בעזרתן יקבל את ההחלטות הנכונות עבורנו.

    מהו ייפוי כח מתמשך?

    רובנו מכירים את ההליך של מינוי אפוטרופוס, הנדרש כאשר האדם לא יכול עוד לטפל בענייניו. האפוטרופוס מתמנה על ידי ביהמ"ש לענייני משפחה לאחר אובדן הכשירות המשפטית ולכן קולנו לא נשמע בשלב זה ואין לנו כל השפעה על זהותו של מי שיקבל החלטות עבורנו. אם זה נשמע לכם אבסורד, אתם צודקים בהחלט. בדיוק בגלל זה תוקן חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ"ב-1962 ובמסגרת התיקון נוצרה האפשרות להסדר חדש בשם ייפוי כח מתמשך.

    באמצעותו אנו ממנים מראש, בעודנו כשירים, את אותו אדם שאנו רוצים שידאג לנו בבוא העת, אם יגיע היום בו לא נוכל לדאוג לעצמנו. בנוסף לכך, להבדיל ממינוי אפוטרופוס, ביהמ"ש אינו מעורב כלל בייפוי כח מתמשך ולשם עריכת מסמך זה עלינו לפנות לעו"ד בעל הסמכה בתחום זה. הכוונה היא כי קיימת הכשרה ייעודית של האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים בנושא של ייפוי כח מתמשך ורק עו"ד אשר עבר אותה רשאי לערוך מסמך זה. 

    בחירת עורך הדין

    בעת עריכת ייפוי כח מתמשך אנחנו מפקידים את גורלנו בידיו של מישהו אחר אשר יקבל החלטות בשמנו ויהיה אמון על שמירת הזכויות והאינטרסים שלנו. לכן, לא ניתן להכביר בהשפעה העצומה של מסמך זה על חיינו בעתיד. מסיבה זו חשוב מאוד לקבל שירות משפטי זה מעו"ד מקצועי ומנוסה המבין את כובד משקלם של הדברים ואת האחריות המוטלת עליו.

    כיצד תדעו אם בחרתם בעורך הדין הנכון? ראשית, כאשר הוא יסביר לכם כי עריכת ייפוי כח מתמשך אינה מתבצעת ביום אחד, אלא היא הליך האורך זמן, על מנת לעמוד על רצונותיכם בכל עניין ועניין בו עוסק ייפוי הכח המתמשך. שנית, עורך הדין ישאל אתכם מגוון של שאלות, יתעמק במה שאתם אומרים ויחדד נקודות לא ברורות. שלישית, הוא יקדיש את עיקר הזמן לכתיבת ההנחיות המקדימות שלכם עבור הממנה או הממונים שבחרתם ועל כך נסביר להלן.

    הנחיות מקדימות בייפוי כח מתמשך

    כאשר המחוקק יצר את האפשרות לערוך ייפוי כח מתמשך, הוא נתן בידינו את ההחלטה לקבוע את מי למנות, מה יהיה היקף סמכויותיו וכן, לנסח הוראות ספציפיות כיצד עליו לבצע את תפקידו. הסיבה לכך היא כי מיופה הכח אמור להיכנס בנעלינו ולבצע את הבחירות שאנו היינו מבצעים לו יכולנו לעשות זאת בעצמנו. לכן, החוק מאפשר לכלול בייפוי הכח המתמשך הנחיות מאוד מפורטות אשר יסייעו לממונה לקבל את ההחלטות המתאימות עבורנו ולהגשים את רצוננו בכל נושא בו הוא מטפל.

    עו"ד המעניק שירות של ייפוי כח מתמשך ויודע לעשות מלאכתו נאמנה, ייתן את הדגש הגדול ביותר בעריכת המסמך לפרק הזה של ההנחיות המקדימות. זאת מתוך הבנה שזוהי הזדמנות פז שאין להחמיץ להתוות עבור מיופה הכח את אופן קבלת ההחלטות ולהבטיח כי רצונותיו של הממנה ייצאו אל הפועל. כתיבת ההנחיות המקדימות דורשת הקשבה ללקוח, חשיבה ויצירתיות על מנת שההוראות יהיו ישימות ופשוטות להבנה.

    לקבלת מידע נוסף בנושא, הינך מוזמן ליצור קשר לשיחת ייעוץ ללא התחייבות, השרות ניתן עד בית הלקוח!

    עוזי דורי, עו"ד

    משרד עורכי דין וגישור

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים