א’ - ה’ :18:00 - 09:00
זיקים אלמוג 52 מיקוד 7914000

ערעור על צוואה

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    לכל אדם שחושש כי קיום צוואה מסוימת פוגע בזכויות המגיעות לו כחוק בעיזבון של מנוח או מנוחה ישנה הזכות לערער על הצוואה. כלומר, לפנות לרשם הירושות ולהתנגד לכך שגוף זה ינפיק צו לקיום הצוואה. ערעור על צוואה חייב להתבצע בהתאם לכל הכללים, ואמנם אין חובת קבלת סיוע וייעוץ מעורך דין אבל כן כדאי להיעזר בידע המשפטי של איש מקצוע מנוסה. צוואות וירושות הן אחד מתחומי המומחיות של עו"ד עוזי דורי.

    איך מגישים ערעור על צוואה?

    * אגרה – על-מנת לערער על צוואה ולמנוע את מימושה נדרש תשלום אגרה. גובה האגרה, נכון ל-2024, הוא 1,075 ש"ח (הסכום משתנה משנה לשנה בהתאם לאינפלציה).

    * זמן – חלון ההזדמנויות להגיש ערעור מצומצם למדי: ישנם 14 ימים מהמועד שבו פורסם דבר הגשתה של הבקשה למתן צו קיום צוואה ועד לסגירת האפשרות לערער על כך. שימו לב: לאחר שחלף פרק הזמן הנ"ל, וכבר הוצא צו קיום צוואה, ניתן להגיש בקשה לביטול הצו, אולם קחו בחשבון שמרגע שניתן צו כזה כל אדם שמחזיק בו רשאי לבצע פעולות, כולל כאלה בלתי הפיכות, בעיזבון המדובר.

    * אופן הערעור – ניתן להגיש את הערעור, כלומר ההתנגדות למתן צו קיום צוואה, בעמדות קבלת הקהל של משרדי הרשם לענייני ירושה וגם אונליין, באתר של האשם (דרך הלשונית "איתור בקשות"). דרך נוספת היא שליחת הבקשה והמסמכים הנלווים בדואר. 

    * עותק – יש להגיש עותק של הערעור לכל אחד מהגורמים המעורבים, ובפרט היורשים המוזכרים בצוואה וכל בעל עניין נוסף.

    ערעור על צוואה

    Employer or recruiter holding reading a resume during about colloquy his profile of candidate, employer in suit is conducting a job interview, manager resource employment and recruitment concept.

    עילות אפשריות לערעור על צוואות

    בנוסף לכל הכללים הטכניים, ערעור על צוואה מחייב עילה מוצדקת. בין העילות הנפוצות: ישנה צוואה עדכנית יותר, ישנם פגמים טכניים בצוואה שהוגשה לרשם הירושות, קיים חשד כי הצוואה נכתבה תחת איום או לחץ פסול, ועוד סיבה היא נוכחות אסורה של אחד מהזוכים בצוואה בעת עריכתה ועוד. כדי לדעת אם ישנה היתכנות אמיתית לערעור רצוי להתייעץ עם עורך דין מנוסה. במשרד עורכי דין וגישור עוזי דורי מטפלים בכל הסוגיות הקשורות לצוואות וירושות באחריות רבה אשר נדרשת לנוכח הנסיבות, וכן על בסיס בקיאות מעמיקה לאחר שנים רבות בתחום זה.

    חייגו כעת למידע נוסף 054-7840840

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים