א’ - ה’ :18:00 - 09:00
זיקים אלמוג 52 מיקוד 7914000

תביעת מזונות רטרואקטיבית

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    תביעת מזונות רטרואקטיבית מתאפיינת במורכבות משפטית מהותית. מצד אחד, אם במשך פרק זמן משמעותי לא שולמו מזונות עבור גידול ילדים, זוהי פגיעה כלכלית של ממש באם שנאלצה לעמוד בעול הכספי לבדה. מצד שני, חיוב רטרואקטיבי מטיל על האב מעמסה כבדה מאוד, ולכן בתי המשפט בוחנים לעומק את הסיטואציה כדי לפסוק באופן ראוי, מאוזן והוגן. לעו"ד עוזי דורי ניסיון רב, הן בייצוג נשים שתבעו מזונות באופן רטרואקטיבי והן בייצוג אבות שביקשו להתגונן מפני תביעה מסוג זה.

    דגשים חשובים לגבי תביעת מזונות רטרואקטיבית

    * הסטטוס של היחסים בין האב לאם אינו רלוונטי – בעבר רק נשים שהתגרשו מבעליהן או שלא נישאו מלכתחילה היו רשאיות לתבוע מזונות באופן רטרואקטיבי, וזאת מכיוון שלפי ההלכה אישה נשואה מוחלת לבעלה על אי תשלום המזונות. כיום השיקול הזה כבר לא נלקח בחשבון.

    * סיבת ההשתהות – השיקול העיקרי שבית משפט לענייני משפחה בוחן כשהוא דן בתביעות מזונות רטרואקטיביות הוא סיבת ההשתהות. רק אם ישנה הצדקה אמיתית לכך שתביעת המזונות לא הוגשה קודם לכן, יפסוק בית המשפט על תשלום רטרואקטיבי. כמו כן ישנה חובת תום לב, כלומר שהשיהוי בהגשת התביעה לא נגרם ממניעים זרים.

    * הקשר בין האב לילד/ים – עוד שיקול רלוונטי מבחינת בתי המשפט לענייני משפחה הוא טיב היחסים בין האב לבין הילד או הילדים שעבורם נתבעים המזונות רטרואקטיבית. אם בפרק הזמן שבו לא שולמו המזונות לא היה כלל קשר בין האב הנתבע לילדיו, והסיבה לכך היא התנהלות האם, בית המשפט עשוי להחליט שלא לחייב תשלום מזונות רטרואקטיבי.

    תביעת מזונות רטרואקטיבית

    תביעת מזונות ילדים רטרואקטיבית  – שירות מסור ביושרה מלאה

    במשרד עורכי דין וגישור עוזי דורי הצטבר כאמור ניסיון רחב היקף בסוגיה המורכבת, משני צידי המתרס. בכל מקרה של פנייה להתייעצות לגבי תביעת מזונות רטרואקטיבית, מספק המשרד שירות המבוסס הן על הבקיאות בנושא והן על יושרה מלאה. כשישנה היתכנות לתביעה כזו, השירות יכלול גם בניית כתב תביעה אפקטיבי וייצוג בפני בית המשפט. כשהפנייה למשרד היא מצד מי שמבקש להתגונן מתביעה, יינתן גם כן שירות מחויב ומקצועי.

    חייגו כעת למידע נוסף 054-7840840

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים